فرآیند و ساختار مدیریت اجرائی و خدماتی بازارچه مرزی سومار

6666

 نوای گیلانغرب :درفضای مجازی از سوی برخی از همشهریان دلسوز سولاتی درخصوص وضعیت بازارچه مرزی سومار مطرح می کنند  ضمن  تقدیر وامتنان از هم اندیشی و تضارب آرا ء و اندیشه همه عزیزان و همشهریان گرامی و استقبال از دغدغه و سؤالات مطرح شده  در خصوص منابع درآمدی ومصارف آن از محل فعالیت مبادلات مرزی در بازارچه مرزی سومار ،لازم است بمنظور پاسخگوئی و تنویر افکار عمومی شهروندان ارجمند مواردی را به محضر حضرات ارائه نمایم
قبل از طرح هرگونه مباحثی که جنبه حقوقی و عمومی را در بردارد چه بهتر که فرد ویا افراد کنشگر و صاحب حقی با بررسی وتحقیق بیشتر مبتنی بر مبانی قانونی و ضوابط و مقررات مربوط به نقد ونقادی پیرامون موضوع بپردازند و فرمانداری بعنوان نماینده عالی دولت در شهرستان ضمن آمادگی کامل برای پذیرش انتقادات سازنده و منصفانه ، خود را ملزم و پاسخگو به سوالات مطرح شده می داند.
۱-شایان ذکر است بازارچه مرزی سومار بر اساس مصوبات هیأت محترم دولت بعنوان مرز غیر رسمی تلقی ودر حال حاضر در زمینه صرفا مبادلات تجاری و اقتصادی فعالیت دارد ،بموجب همین اصل و بر اساس قرار داد BOT و بدلیل عدم ردیف اعتباری سازمان همیاری شهرداریها بعنوان سرمایه گذاری بخش غیر دولتی وبا هدف راه اندازی بازارچه و ایجاد رونق اقتصادی وبا استفاده از امکانات و منابع مالی خویش اقدام به تامین کلیه زیرساختهای موجود در بازارچه نموده است .
۲-در سایر بازارچه های مرزی که بصورت رسمی اداره می گردد کلیه امورات بازارچه بعنوان مبادی رسمی و پایانه. در ید و اختیار ادارات گمرک وپایانه بوده و سازمان همیاری شهرداریها هیچگونه نقش و دخالتی در اداره بازارچه ها ندارد .
۳-بلحاظ سرمایه‌گذاری انجام شده در بازارچه و براساس قرارداد های حقوقی و قانونی وضع شده با سازمان همیاری وبرای مدت معین: امورات خدماتی بازارچه در زمینه تخلیه وبارگیری ، باسکول ،پارکینگ و سرویس دهی عمومی اجاره غرفه های مواد خوراکی وغذائی محول گردید و ادامه فعالیت سازمان تا استهلاک مدت قرارداد بمیزان بازگشت سرمایه گذاری انجام شده می باشد وبعد ازاین مدت بصورت دولتی اداره می گردد.
۴-سازمان همیاری شهرداریها نهاد عمومی غیر دولتی محسوب بوده و درآمد های حاصله از محل های یاد شده در بند ۳ و مطابق با تعرفه های قانونی مصوب دولت بصورت مستقیم بحساب سازمان واریز می شود .
۶-فرمانداری بعنوان نهاد حاکمیتی و نماینده عالی دولت بهیچ وجه من الوجوب ،هیچگونه درآمدی از این راه نمی تواند کسی نماید و تمامی در آمد حاصله از محل حقوق دولتی مستقیما به حساب خزانه و بر اساس تعرفه های مصوب دولتی که در منظر ومرعا عمومی در سطح بازارچه نصب گردیده واریز میگردد و فرمانداری هیچگونه دخالتی در وصول و هزینه کرد درآمد نداشته و ندارد .
۷-اخذ هرگونه وجهی بغییر از تعرفه های وضع شده ابلاغی توسط هر سازمان ویا ارگان دولتی وغیر دولتی ممنوع وغیر مجاز بوده و درخواست دارد اگر چنانچه تخلف ویا تخلفاتی در این حوزه داده گزارشات آن را بصورت مستدل و مستند به این فرمانداری مبادی ذیصلاح منعکس نمایند .
۸-کلیه درآمدهای ناشی از محل بازارچه های مرز پس واریزی به حساب خزانه. دولت ،در قالب بودجه سنواتی و بر اساس نصاب تعیین شده صرف توسعه و تامین امورات زیر بنائی بازارچه ها و هزینه های جاری ،اداری وپرسنلی
می گردد یازار چه سومار بدلیل نوپا بودن وعمر ۱/۵ ساله آن وپائین بودن حجم مبادلات مرزی در مقایسه با سایر بازارچه های مرزی از کمترین میزان درآمد برخورداربوده که با تلاش و پیگیری مجدانه فرماندار محترم شهرستان و عنایات استاندار محترم و. توجهات واهتمام نماینده محترم و تلاشگر حوزه انتخابیه از سایر ردیف های بودجه و منابع اعتباری دیگر اعتبار برای توسعه بازارچه اخذ نموده اند ود. همین سفر اخیر استاندار محترم و نماینده بزرگوار مبلغ ۲ میلیارد تومان از منابع درآمد ی سایر بازارچه های مرزی استان ودیگر ردیف های بودجه برای توسعه بازارچه سومار و محوطه سازی و… تخصیص دادند.ضمن اینکه  بازارچه های مرزی سومار به عنوان یکی از منابع مهم تامین درآمد ومعیشت  مردم مقاوم گیلانغرب همواره موردتاکید مسولان شهرستان واستان وکشوری می باشد

فرهادهمتی – معاون فرماندارگیلانغرب

مطالب مرتبط

مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

یک دیدگاه برای “فرآیند و ساختار مدیریت اجرائی و خدماتی بازارچه مرزی سومار”

  1. الف می‌گه:

    باسلام و عرض ادب ….
    بازارچه مرزی سومار حق مردم گیلانغرب و حومه آن هستند …نه سودگران دیگر شهر ها و استانها.

پاسخی بگذارید


8 − = سه

آمارگیر وبلاگ