یادواره سردار شهید صفرخوشروان و ۷۵۰ شهید گیلانغرب برگزار شد

لایه-باز-21

 نوای گیلانغرب :آیین بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت سردار شهید «صفر خوشروان» و ۷۵۰ شهید گیلانغرب روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی، همرزمان شهید و جمعی از مردم و مسئولان محلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گیلانغرب در این آیین با بزرگداشت یاد شهدا، گفت: مادامیکه فرهنگ شهادت در قاموس و فرهنگ ماست به طور یقین هیچ قدرتی در دنیا نخواهد توانست به ملت و کشور ما به دیده حقارت بنگرد یا بخواهد تهدیدی نماید.

سرهنگ پاسدار مسلم سلیمی افزود: آرامش امروز ما و مسئولیت های بدست آمده برای ما مرهون ریخته شدن خون شهداست از این رو همه وظیفه داریم نام شهدا را همواره بزرگ بداریم.

یکی از یادگاران و فرماندهان دفاع مقدس نیز در سخنانی شهدا را عامل استقامت و ایثار و مقاومت ملت ایران بیان کرد.

ماشاالله پرنور گفت: نام شهدا تا ابد بر تارک تاریخ خواهد درخشید و یاد آنها باید همواره پررنگ نگه داشته شود زیر که امنیت و آرامش و عزتی که امروز به برکت خون شهدا داریم در دنیا بی نظیر است.

سردار شهید صفر خوشروان از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرمانده سپاه و جبهه گیلان‌غرب بود که در سی و یکم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ در جبهه آوزین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید خوشروان قبل از انقلاب چون تحت تعقیب ساواک بود به کشور عراق رفت و با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به کشور بازگشت.

سردار خوشروان در آغاز جنگ تحمیلی به همراه رزمندگان و مردم غیور گیلان‌غرب سدی در برابر دشمن ساخت و از سقوط حتمی گیلان‌غرب در پی یورش ارتش بعثی جلوگیری کرد.

وی علاوه بر اینکه فرماندهی نیروهای رزمنده را برعهده داشت خود نیز به عنوان یک رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل ایفای نقش می‌کرد که در این حین چهار بار مجروح شد و توانست رکورد خنثی‌سازی مین در یک روز را با خنثی کردن ۱۲۰۰ عدد مین در یک روز در سطح کشور از خود بجای بگذارد. ایرنا

مطالب مرتبط

مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

پاسخی بگذارید


5 − = سه

آمارگیر وبلاگ