پیغامی که اردوغان از ریاض برای تهران آورد

یک خبرنگار ترک می گوید رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه حامل پیام عربستان برای ایران است.

فاطمه کیزیلبوغا،خبرنگار شبکه خبری فرانس۲۴ در استانبول در گفتگو با این شبکه خبری با اشاره به سفر رجب طیب اردوغان به تهران گفت: با وجود آنکه نزدیک بود سفر اردوغان به تهران به علت اظهارات ضد ایرانی اش لغو شود، روحانی به گرمی از اردوغان استقبال کرد. تصویر استقبال روحانی از اردوغان ،تصویر دو کشور همسایه و متحد را نشان می داد و دیپلماسی ایران نیز زیرکانه تلاش کرد با وجود همه اختلافات ، تصویر دو کشور همسایه و متحد را نشان دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی ترکیه با بیان این‌که بین ایران و ترکیه درباره بحران یمن، عراق و سوریه اختلاف نظر جدی وجود دارد ، افزود: به روزنامه نگاران و خبرنگاران در کنفرانس خبری گفته شده بود که درباره اظهارات اخیر اردوغان علیه ایران پرسشی مطرح نکنند اما بدون شک این مسئله در گفتگوی دو رئیس جمهور که به مدت سه ساعت به طول انجامید و رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه نیز در این دیدار حضور داشت مطرح شده بود.

این خبرنگار درادامه گزارش خود با اشاره به سفر شاهزاده نایف وزیر کشور عربستان ،به ترکیه که یک روز قبل از سفر اردوغان به تهران انجام گرفت گفت: به احتمال زیاد اردوغان حامل پیام عربستانی ها برای ایران نیز است.
فاطمه کیزیلبوغا افزود هدف دیگر سفر اردوغان به ایران ، تقویت روابط اقتصادی کشورش باایران است. زیرا اگر تحریم های ایران برداشته شود ترکیه می تواند از طریق ایران روابط خود با کشورهای آسیای میانه را نیز تقویت کند.

منبع/صداوسیما

مطالب مرتبط

مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

پاسخی بگذارید


+ 9 = ده

آمارگیر وبلاگ